Raziskovanje delovnega okolja


Stopnja: 1
Letnik: 3
Študijski program: Socialno delo

Nosilci: Liljana Rihter
Sodelavci: Tamara Rape Žiberna

2552500701255


Cilji:

Pridobiti znanja za razumevanje. kritično vrednotenje in uporabo metod kvalitativnega in kvantitativnega raziskovanja na področju socialnovarstvenih organizacij. Študent zna načrtovati in izvajati raziskave notranje organizacije (kultura in klima, kvaliteta dela ipd.). Konkretne kompetence:
Znanja in spretnosti za skupno analizo potreb in načrtovanje ter soustvarjanje ustreznih storitev na konkretnem področju SD
Spretnosti in znanja za omogočanje dostopa do pomembnih virov ter sredstev in uporabe omrežij na konkretnem področju SD
Zmožnost argumentiranega razpravljanja in soustvarjanja želenih razpletov (npr. rešitev problemov) na konkretnem področju SD
Uporaba raziskovalnih postopkov in metod za izvajanje raziskav.
Kritična in samokritična presoja ter vrednotenje izvedenih raziskav.
Sposobnost pridobivanja novih informacij, analize podatkov in zmožnost interpretacije rezultatov.


Vsebina predmeta:

Načrtovanje raziskave organizacijskih dimenzij. Organizacijski kontekst raziskovanja. Teoretični vidiki raziskovanja organizacije. Akcijsko raziskovanje organizacije. Metode raziskovanja organizacijskih dimenzij in procesov: konference o prihodnosti, kultura in klima; tehnika kritičnih dogodkov, kreativni dialog. Kakovost delovnega življenja in ocena potreb. Zajemanje podatkov v organizaciji. Obstoječi viri statistike organizacij. Analiza podatkov: metode kvantitativne in kvalitativne analize.Evalvacijsko raziskovanje socialnega dela v organizacijah in skupnostih.


Temeljna literatura:

Temeljna literatura:
Buchanan, D. A., Bryman, A. (ur.), (2011), The Sage Handbook of Organizational Research Methods. London, Thousand Oaks, New Delhi, SIngapore: Sage (1-38; )

Cassell, C, Symon, G. (ur.) (2006), Essential Guide to Qualitative Methods in Organizational Research. London, Thousand Oaks, New Delhi: Sage (45 - 60; 349-361;372-384; ).

Broussine, M. (ur.), (2008), Creative Methods in Organizational Research. Los Angeles, London, Thousand Oaks, New Delhi, Singapore: Sage (54-69)

Mihalič, R. (2007), Upravljajmo organizacijsko kulturo in klimo. Škofja Loka: Mihalič in Partner d.n.o. Svetlik, I. (1996), Kakovost delovnega življenja. V: Svetlik, I. (ur.), Kakovost življenja v Sloveniji. Ljubljana: FDV (161-181).

Brewerton, P., Millward, L. (2009), Organizational Research Methods. London, Thousand oaks, New Delhi, Singapore (122- 142)

Priporočljiva literatura:
Čačinovič Vogrinčič, G., Kresal, B., Kresal Šoltes, K., Leskošek, V., Novak, M., Rihter, L. (2011), Usklajevanje družinskega in poklicnega življenja : zaključno poročilo. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo, Inštitut za delo pri Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani

Flaker, V., Grebenc, V., Rihter, L., Rode, N., Miloševič-Arnold, V., Videmšek, P., Dajčman, B., Žagar, A. (2005) Oblikovanje sistema indikatorjev za ugotavljanje potreb ljudi po vrsti in količini posameznih storitev in razvoja novih oblik storitev/pomoči na področju socialnega varstva v Ljubljani : (končno poročilo). Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.


Pogoji za vključitev v delo:

Vpis v tekoči letnik študija


Metode ocenjevanja:

Pisni izpit in seminarska naloga
Pozitivno ocenjena seminarska naloga je pogoj za pristop k izpitu
Ocenjevalna lestvica – skladno s Pravilnikom o preverjanju in ocenjevanju znanja.
1- 5 nezadostno, 6-10 pozitivno


Delež v %:pisni izpit (70 %), seminarska naloga (30 %)